Hoe zet je als onderneming social media in?

Elk socialmediatraject begint bij het uittekenen van een (online) strategie. Wat is de doelgroep? Welke kanalen sluiten het best aan bij die doelgroep? Welke social media content spreekt die doelgroep aan? De content moet creatief en relevant zijn en rekening houden met de eigenheid van ieder medium.

Vervolgens wordt een contentplan opgemaakt, content geproduceerd, geplaatst op het juiste kanaal en het ideale moment, actief gepromoot én voortdurend gemonitord.

Social media content kan gedeeld worden op de eigen kanalen (‘owned media’), kan ingezet worden om promoted content te verspreiden (‘paid media’) of om interactie en betrokkenheid te bewerkstelligen (‘earned media’).

Social media om owned media te beheren

Sociale media zijn geen doel op zich. Ze zijn deel van een geïntegreerde communicatiestrategie. Alle kanalen van een merk moeten complementair functioneren en vereisen een specifieke aanpak naargelang de eigenheid en aanwezige doelgroep.

Die kanalen zijn het het ideale instrument om een online community te bouwen rond je merk en te connecteren met je consument. Voor Filliers Fruit & Cream communiceert The Fat Lady met jongeren via Facebook en Instagram. Via (social media) content wordt er een wereld en een community opgebouwd rond het merk.

Content distributie met promoted posts

Social media worden ook ingezet om content van blogs en websites te verspreiden. Je kan via advertenties heel gericht segmenteren naar wie je je content online promoot en awareness creëren bij een doelgroep die nog niet vertrouwd is met je merk of organisatie.

Voor Takeda beheert The Fat Lady twee platformen rond Inflamatory Bowel Disease (IBD). Voor deze heel specifieke content wordt Facebook ingezet om heel gericht te targetten. Naast de nieuwsbrief zijn de Facebook communities de belangrijkste traffic driver voor het contentplatform.

 

Streven naar earned media

De impact van social media posts van een individu ten opzichte van een merk is maal 4. Wanneer mensen in interactie gaan met content op sociale media, geven ze in hun eigen netwerk ruchtbaarheid aan de post en vergroten ze vooral het bereik ervan. Het streefdoel bij iedere post is dus om reacties los te weken.

 

Zorgnet posts Social media

De videocontent voor Unisoc werd verspreid door verschillende partner- en zusterorganisaties. Zo genereerden ze heel wat interactie op sociale media.

Wil je ook een socialmediatraject opstarten?

Of je huidige social media inspanning beter laten renderen?
Contacteer ons voor een goed gesprek.

Bekijk onze Social Media cases

TAKEDA

INFLUENCER MARKETING
SOCIAL MEDIA
VIDEO CONTENT

DNS BELGIUM CLAIM JE IDEE

CONTENT
VIDEO CONTENT

DNS BELGIUM - Canary Hill

VIDEO CONTENT

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.