CONTENT ADVERTISING

The Fat Lady combineert content en advertising. Want content heeft nood aan advertising (promotie) om zijn publiek te bereiken. En advertising heeft nood aan content omdat het kritische publiek een meerwaarde wil. Geen holle slogans, maar waardevolle content voor je doelgroep.

Hug the trooper – Brightfish campagne

Met campagnecontent een accent leggen

Campagnecontent is een eerste vorm van ‘content advertising’. Hierbij wordt een interessant contentverhaal gebracht, gebruikmakend van advertisingtechnieken zoals native advertising.

Campagnecontent kan interessant zijn om een tijdelijk thema op de kaart te zetten, een kortetermijndoel te halen, een langlopende contentstrategie op te starten of nu en dan een lopend contentplan een extra boost te geven. Van campagnecontent maken we uiteraard ook promoted content door deze te verspreiden bij de juiste doelgroep.

Via ‘Hug the Trooper’ connecteert Brightfish met creatieven en adverteerders.

Met herocontent een vuist maken

Content advertising betekent content creëren, verspreiden en delen. Wij zetten vooral in op herocontent: content waarmee je je merk onderscheidend op de kaart zet. Die herocontent wordt steeds belangrijker. Ze toont dat je als merk bereid bent om tijd en middelen te investeren in verhalen die uniek zijn en verder gaan dan zuiver informeren.

The Fat Lady is een grote pleitbezorger van herocontent. In bepaalde sectoren kan je immers spreken van een content overload, waardoor je met basiscontent alleen niet meer het verschil kan maken. Met herocontent lukt dat wel nog. Mooie voorbeelden zijn de video’s voor Takeda en Filliers.

Met herocontent een momentum onderstrepen

Herocontent kan ook ad hoc ingezet worden, ter ondersteuning van een bepaald momentum. Met deze content kan het moment en je boodschap langer onder de aandacht gebracht worden.

Toen ISVAG draagvlak wilde creëren voor een nieuwe verbrandingsoven, werden veel gesprekken gevoerd met overheden en de pers. Het momentum werd versterkt met een video, die de nood en de voordelen verklaarde aan een breed publiek.

The Fat Lady werkt voor sommige van zijn klanten als brand newsroom. Een brand newsroom detecteert makkelijk en snel momentums en trends en speelt erop in.

Content advertising als alternatief voor pure advertising

Voordien lanceerde je een brede mediacampagne, met een mooie visual en een opmerkelijke headline. Nu scoor je met (promoted) content eenzelfde effect, of nog beter. De kanalen die je gebruikt, zijn dezelfde. De invulling is content. De termijn is kort en afgemeten. De KPI’s zijn extra conversie of sales.

The Fat Lady kan vanuit zijn achtergrond in advertising (via markee) en content (via Het Salon) perfect een symbiose creëren tussen deze twee disciplines. We noemen onszelf dan ook met trots een content advertising agency.

Opbouwen van een database bij de start van je contentstrategie

Het succes van contentmarketing is meer en meer afhankelijk van je publiek en de grootte daarvan. Is je content goed, dan zal dat publiek organisch wel aangroeien, maar om wat snelheid te nemen, kan het interessant zijn om al bij opstart extra volgers en lezers te rekruteren.

Met 2 video’s bouwde de vub op korte tijd een panel van bijna 600 adepten op

The Fat Lady is van mening dat je als merk je eigen publiek moet opbouwen op je eigen terrein, zodat je niet afhankelijk bent van de grillen van externe platformen zoals Facebook.

Bekijk hier de volledige VUB case .

Voor wie interessant?

  • Merken die een korte termijn objectief moeten halen.
  • Merken die willen inzetten op nichedoelgroepen of specifieke periodes (bvb eind van het jaar)
  • Merken die in contentmarketing stappen en voor wie dit een opstap kan zijn naar een langetermijnaanpak

The Fat Lady zette reeds content advertising projecten op voor o.a. Kluwer, DNS Belgium, Takeda en Stad Gent.

Benieuwd naar de mogelijkheden van content advertising?

We geven graag onze visie over hoe je met kwaliteitscontent nog meer kan halen uit je communicatie.
Neem contact met ons op.

Bekijk onze Content advertising cases

DNS BELGIUM - CLAIM JE IDEE

CONTENT ADVERTISING
CONTENT MARKETING

kluwer opleidingen

CONTENT
DIRECT MAIL

Kluwer Opleidingen

CONTENT
DIRECT MAIL

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.