De financiële sector roept bij veel mensen saaie gevoelens op. Deze merken bewijzen dat dit niet altijd het geval hoeft te zijn. 

Meer dan geld

De Spaanse Banco Santander won vorig jaar een Epica Award en de Entertainment Lion Grand Prix voor de kortfilm Beyond Money. De kortfilm, geregisseerd door Kike Maillo, vertelt het verhaal van Lucia. Lucia is getrouwd met een rijke man uit het bankwezen. Ze verkoopt haar meest waardevolle ervaringen. De kortfilm heeft een hoog science-fiction gehalte. Het is een knap staaltje branded content van de bank. De campagne wakkerde een maatschappelijke dialoog aan over de echte waarde van geld.

De doelgroep van deze campagne zijn de millennials. Het doel van de campagne? Bekendmaken dat de bank een exclusief aanbod had voor deze doelgroep. De Santander bank bereikte 35% van de doelen die ze voor 2017 hadden opgesteld in amper 2 weken.

De kortfilm integreerde het merk op een zeer betekenisvolle manier in het verhaal. Het was niet alleen voordelig voor de Santander bank, maar voor de volledige financiële sector. Is geld wel echt belangrijker dan ervaringen?

Restless for a reason

‘The Dancer’ van Axa is een meeslepende commercial over Taylor Haines, een danseres die blijft doorzetten tot ze de choreografie kent. Pas na een aantal scènes wordt duidelijk dat Taylor een prothesebeen heeft, maar zich daar niet door laat afschrikken. Daarna verschijnt Axa’s baseline, restless for a reason.

Axa investeert in 500 projecten om het leven van mensen beter en veiliger te maken, waaronder de ontwikkeling van protheses. Met deze campagne wil Axa zich ontdoen van een gortdroog en saai verzekeringsmaatschappij-imago en zich positioneren als de partner die samen met zijn klanten tot het uiterste gaat om hun leven te verbeteren.

Get the inside out

Met #GetTheInsideOut pakt Lloyds Bank uit met een campagne die vooroordelen over geestelijke gezondheidsproblemen origineel aanpakt. In de verschillende campagnefilmpjes krijgen bekende en minder bekende Britten een post-it op hun voorhoofd geplakt. Aan de hand van hints moeten ze raden welke mentale stoornis ze hebben. Van stress over pleinvrees tot depressie. Als afsluiter verschijnt het logo van Lloyds Bank, met de tekst By Your Side erbij.

De campagne won de Channel 4 Diversity in Advertising Award, wat Lloyds Bank 1 miljoen pond gratis airplay opleverde.

Storytelling en geld gaan niet samen? Think again!

The Fat Lady creëert voor ING België online content. De meest recente reeks draait rond de toekomst van de ziekenhuissector in België. Die staat voor verschillende uitdagingen: de vergrijzing van de bevolking, krimpende budgetten, digitalisering…

De reeks ‘Het ziekenhuis in 2030’ schetst deze uitdagingen en veranderingen en laat toonaangevende zorgprofessionals aan het woord. De reeks behandelt verschillende topics zoals digitalisering, zorgalternatieven, patient empowerment en financiële toegankelijkheid van de zorg.

Interesse in contentmarketing? Aarzel dan niet om contact op te nemen en kom eens langs voor een kop koffie.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Verruim je kijk op advertising en content marketing, schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief

Wij willen je inspireren en nieuwe ideeën aanreiken.

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.