The Fat Lady

Are you relevant?

‘t Is jammer om te zeggen, maar te veel communicatie draait enkel om vorm. Niet om inhoud. Creativiteit om de creativiteit.

Wij geloven in relevante communicatie die de ontvanger boeit, entertaint of vooruit helpt. En waarmee jouw merk een sterke band opbouwt met zijn doelgroep.
Moeilijk? Ja. Onmogelijk? Nee, kijk maar naar onze cases.

Hoe doen we dat?

We zijn kritisch, ook voor ons eigen werk. Dus stellen we onszelf telkens deze 5 vragen.

1

HOE KUNNEN WE DE KLANT VOORUIT HELPEN?

Voor alle duidelijkheid: de klant, dat is de consument. Niet de adverteerder. Customer centered denken, heet dat. Het gaat niet over de USP’s van producten of verkooppraatjes. Wel over de vragen en behoeftes van de klant, wie dat ook mag zijn: consument, medewerker, aandeelhouder, enzovoort. En hoe je daar relevant op kunt inspelen met de juiste content, op de juiste plek en op het juiste moment.

Kluwer Learning

Kluwer Learning biedt 1.500 opleidingen aan. Hoe maakten we dat interessant voor de klant?

Bekijk deze case

2

WELK UNIEK MERKVERHAAL KUNNEN WE VERTELLEN?

Waarom vertellen zoveel merken hetzelfde? Er wordt steeds meer content geproduceerd, dus groeit de noodzaak om een uniek en relevant merkverhaal voor je merk of organisatie te claimen. Wij gaan op zoek naar het merkverhaal dat je onderscheidt van de concurrentie.

Brightfish

Brightfish verkoopt reclameruimte in de bioscoop. Hoe maakten we hen uniek naast andere mediabedrijven?

Bekijk deze case

3

WELK TYPE CONTENT ZETTEN WE IN?

Zeg niet zomaar content tegen content. Een doordachte contentaanpak maakt een mix van drie types, elk met hun eigen sterktes en objectieven. Basiscontent beantwoordt alle basisvragen die je doelgroep heeft. Deze content is geoptimaliseerd voor zoekmachines en helpt je om online gevonden te worden. Met campagnecontent zet je op een korte periode een thema op de kaart. En met topcontent kun je je stempel zetten als merk.

DNS Belgium

DNS Belgium wil starters het nut van online aanwezigheid doen inzien. Met welke content kregen we hun aandacht?

Bekijk deze case

4

VALT HET VOLDOENDE OP?

Je kan zeer relevant zijn, maar ook zo saai als een dodo. Creativiteit en vorm zijn dus minstens even belangrijk. Hoe maken we content opvallend en entertaining, zodat mensen er met plezier naar kijken, er op reageren en zelfs delen met anderen?

11.11.11

11.11.11 wou een stempel drukken op de verkiezingsprogramma’s van Vlaamse politici. Hoe kregen we hun aandacht?

Bekijk deze case

5

WORDEN WE GEVONDEN ÉN GEZIEN?

Het start met gevonden worden bij zoekopdrachten en aanwezig zijn op de relevante touchpoints, on- en offline. Maar omdat de strijd voor aandacht steeds heftiger wordt, is het even belangrijk om te investeren in de actieve distributie van je content en een contentplan op te maken dat owned, paid en earned media optimaal combineert.

Colora

colora zocht latente klussers. Hoe kwamen ze vroeg of laat in contact met colora?

Bekijk deze case

Waarom we ‘The Fat Lady’ heten?

 
Je kent wellicht de uitspraak ‘It ain’t over till the fat lady sings.’ Die ‘fat lady’ is de Walkure Brünnhilde die op het einde van Wagners ringcyclus het verhaal een onverwachte wending geeft. En zo het publiek in extase brengt.

Wij willen net zoals de Walkure ons publiek – adverteerders – verrassen met onze kijk op communicatie en hun merkverhaal een nieuwe wending geven.

Meet the team

The Fat Lady wordt geleid door strateeg Koen Denolf en creatief Frank Geerts,
met respectievelijk 25 en 20 jaar ervaring in het communicatievak.

placeholderimg

Koen
Denolf

Strategist & Managing Partner

placeholderimg

Frank
Geerts

Creative Director & Managing Partner

placeholderimg

Willem
Van Ekert

Editor

placeholderimg

Steven
Vanhecke

Copywriter

placeholderimg

Céline
Van Aerde

Art Director

placeholderimg

Kim
Van Vynckt

New Media Designer

placeholderimg

Renske
De Maesschalck

Content Manager

placeholderimg

Astrid
De Ruddere

Web developer

placeholderimg

Eva
Hugaerts

Hoofdredacteur

placeholderimg

Frederik
De Schrijver

Account Manager

placeholderimg

Cloë
Meyvaert

Grafisch Vormgever

placeholderimg

Brecht
Vanderstraeten

Digital Media Strategist

placeholderimg

Colette
De Raedt

Account Manager

placeholderimg

Koen
Surmont

Grafisch Vormgever

placeholderimg

Timothy
Puype

Editor & Account Manager

placeholderimg

Joke
Gabriëls

Office Manager

placeholderimg

Ilse
Denolf

Traffic Controller

Wat doen we precies?

 

The Fat Lady denkt na over merkverhalen, vertaalt die in kwaliteitscontent en communicatie en brengt die via owned, paid en earned media. Dat kan gaan over:

Campagnecontent:
Een contentmarketingcampagne met een tijdelijk karakter, gebruikmakend van advertisingtechnieken met een contentinvulling. Ideaal om een tijdelijk thema of een kortetermijnobjectief op de kaart te zetten of een langlopend contentprogramma op te starten.

Magazines:
Ondanks alle onheilsberichten, houden magazines stand. In geen enkel ander medium kan je zo uitgebreid je verhaal kwijt. The Fat Lady (voorheen Het Salon) won reeds heel veel prijzen met haar magazines.

Social media:
Hoe laat je je inspanningen op social media renderen? The Fat Lady beheert en promoot verschillende socialmedia-accounts van haar klanten.

Contentplatformen:
Een contentplatform trekt mensen binnen met brede, inspirerende content en leidt hen via meer gerichte content naar zachte en harde conversies.

PR:
Je kan geen contenttraject opzetten zonder pr. Meer nog: als je content niet PR-able is, heb je wellicht de lat niet hoog genoeg gelegd.

Native advertising:
Native advertising maakt gebruik van het bereik, de context en het vertrouwen van een bestaand platform of medium. Relevante content verzoent het commerciële met het redactionele.
We begeleiden bedrijven en merken, waarbij we ons omringen met specialisten in specifieke domeinen.

 

The Fat Lady – a content advertising agency

 
The Fat Lady is een hybride communicatiebureau met een achtergrond in content en advertising.

CONTENT – Het Salon werd opgericht in 2005 als customer magazines agency, met klanten als Opel, colora en CM. Het evolueerde naar customer media en contentmarketing voor klanten als Rabobank.be, VUB, UZ Brussel en Stad Gent. Het werk van Het Salon werd doorheen de jaren op vele internationale podia gelauwerd.

ADVERTISING – markee werd opgericht in 1993, met klanten als Eli Lilly en de toenmalige VUM-groep. markee ontpopte zich met zijn visies op advertising tot een trendsetter in de sector en maakte onderscheidend werk voor merken als Microsoft, Brightfish, NMBS Europe, 11.11.11 en Barco.
Content en advertising werden samengesmolten, waarbij aan de ene kant content actief  wordt gepromoot en aan de andere kant advertising wordt gemaakt met content inslag.

 

Wil je onze expertise inzetten voor je merk?

Contacteer Koen Denolf.

The Fat Lady is lid van

Oeps! Je browser lijkt niet meer in topconditie te zijn. Hierdoor wordt deze website niet optimaal weergegeven. Installeer de laatste versie van je favoriete browser om The Fat Lady in al haar glorie bewonderen.